Authors Posts by siputhijau

siputhijau

18 POSTS 1 COMMENTS
Sharing is caring..?

0 107

Rizman dan Nurida selamat bergelar suami isteri hari ini.

Pereka fesyen terkenal tanah air, Rizman Nordin menamatkan zaman bujangnya bersama pasangan, Nurida Suraya dalam sebuah majlis di sekitar ibu kota hari ini.

Rizman Nordin, 35 dan Nurida, 30 masing-masing mengenakan persalinan ringkas berwarna putih.

Berita itu telah dikongsi oleh penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza menerusi laman Instagramnya.

Siti Nurhaliza dalam Instagramnya sempat menzahirkan ucapan tahniah dan mendoakan kebahagiaan pasangan mempelai terbabit.

“Alhamdulillah, tahniah buat sahabatku. Pasangan pengantin yang telah saya kenali lebih 10 tahun dan seperti keluarga serta adik sendiri.

“Alhamdulillah keduanya disatukan hari yang indah ini. Semoga bahagia hingga ke jannah (syurga). Layari rumah tangga dengan keimanan, sabar dan kasih sayang yang tidak berbelah bahagi,” katanya.

Menyorot sejarah hubungan antara pelantun Kasihku Selamanya dan Rizman, pereka fesyen itu antara kegemaran Siti dan beliau sering menggayakan busana Rizman menerusi label Rizman Ruzaini.

Selain Siti, antara selebriti tempatan yang turut hadir ialah Fazura, Erra Fazira, Fattah Amin serta rakan industri antaranya Hatta Dolmat.

0 520

Sungguh pun sibuk dengan persiapan persembahan jelajah yang akan berlangsung di beberapa negara di seluruh dunia termasuk Malaysia, Yuna sempat meluangkan masa sekitar 40 minit untuk berbicara mengenai album yang dianggap sungguh istimewa.

Selain teruja membincangkan tentang kolaborasi bersama beberapa artis antarabangsa popular seperti Tyler, The Creator, G-Eazy, Kyle dan Jay Park, pemilik nama lengkap Yunalis Mat Zara’ai itu turut berkongsi tentang keinginannya untuk melihat akar tradisi Melayu dipandang serius, khususnya oleh peminat di luar negara.

Tahniah Yuna atas pelancaran album Rouge. Apakah cabaran yang dilalui dari sudut kreativiti sewaktu menghasilkan album ini?

YUNA: Saya mengambil masa selama dua tahun untuk menghasilkan album ini. Benar, tempoh tersebut agak lama untuk menghasilkan sebuah album studio. Tetapi, hal tersebut berlaku kerana saya bekerja dengan penerbit berlainan. Maklumlah, untuk mendapatkan bunyi yang sesuai bukan satu perkara mudah. Pada mulanya, saya tidak tahu lagu jenis yang apa sesuai untuk dimuatkan dalam album ini. Namun, selepas bertenang dan selesa dengan situasi muzik pada waktu itu, saya mula menulis.

Menerusi album kali ini, anda dapat berkolaborasi dengan nama-nama besar dalam industri. Bagaimanakah rasanya apabila berpeluang bekerja dengan penyanyi rap popular, Tyler, The Creator menerusi lagu Castaway?

Tyler sangat baik dan saya berasa senang bekerja dengannya. Buat pengetahuan semua, hampir 90 peratus lagu kolaborasi dalam album ini dirakamkan secara berasingan. Begitu juga lagu yang dibikin dengan Tyler. Jadi, apabila Castaway disiapkan, secara automatik saya terfikirkannya. Saya sangat menghargai kerjasama ini kerana Tyler sendiri sedang sibuk pada waktu itu untuk menyelesaikan projeknya. Namun, dia tetap meluangkan masa untuk saya.

Adakah anda meletakkan sebarang syarat terhadap Tyler sebelum dia mula menulis rangkapnya dalam Castaway kerana kebanyakan lirik dalam lagunya sebelum ini sarat dengan kata-kata kurang sopan?

Mungkin disebabkan kami sudah pernah berjumpa sebelum ini, dia seperti sudah tahu tentang saya. Sejujurnya, saya sendiri tidak tahu bagaimana dia boleh menulis lirik yang lebih sopan berbanding lagu-lagunya sebelum ini.

Boleh kongsikan tentang lagu yang mempunyai nilai sentimental paling tinggi buat diri anda?

Sukar sebenarnya untuk memilih lagu kegemaran. Tetapi, apa yang boleh saya katakan, lagu Castaway begitu dekat dengan saya. Sebelum mendapat persetujuan daripada Tyler, saya sudah dapat rasakan lagu ini istimewa. Secara peribadi, muziknya memberi impak kepada saya dan liriknya pula terpaksa diubah sebanyak lima kali untuk mendapatkan hasil yang memuaskan.

Adakah anda meletakkan sebarang sasaran sepanjang menyiapkan album Rouge?

Ketika menyiapkan album ini, saya tidak pernah meletakkan sebarang sasaran. Saya bermula dengan proses penulisan dan memilih lagu-lagu terbaik untuk dimuatkan dalam album. Saya sedar, Rogue menampilkan beberapa penyanyi rap dan mungkin ada yang berpendapat saya mahu menghasilkan sebuah album bertemakan hip-hop. Namun, tanggapan tersebut tidak benar sama sekali. Saya mahu menghasilkan sebuah album yang bukan sahaja seronok untuk disiapkan, tetapi juga seronok didengar.

Adakah anda menyasarkan untuk meraih sebarang anugerah menerusi album berkenaan?

Ketika proses menyiapkan Rogue, saya sentiasa memberikan yang terbaik. Banyak masa dihabiskan di studio untuk memperkemaskan album ini. Jadi, pada akhirnya, saya hanya mahu pendengar menikmati album ini sepenuh hati. Saya tidak begitu fokus terhadap anugerah. Tetapi, satu bonus buat saya andai Rogue mendapat pengiktirafan.

Sampul album Rogue sungguh unik. Adakah gaya glamor yang diketengahkan pada gambar tersebut merupakan idea anda?

Benar, sewaktu proses mencari idea bagi gambar sampul album, saya meminta juru gaya supaya mencari pakaian yang minimal tetapi masih kelihatan ‘kuat’. Jadi, terhasil gambar tersebut yang turut menampilkan sanggul Melayu yang dijadikan sebagai mahkota. Oh ya, saya kelihatan tinggi dalam gambar itu kerana berdiri di atas kerusi!

Dalam Rogue, terdapat sebuah lagu berbahasa Melayu berjudul Tiada Akhir. Bagaimanakah reaksi label (syarikat rakaman) ketika mendapat tahu tentang keputusan anda untuk memuatkan lagu berkenaan?

Sebenarnya, saya tidak bercadang untuk memuatkan lagu tersebut dalam Rogue. Tetapi, saya cuba selitkan lagu Tiada Akhir ketika mahu menghantar album ini kepada label. Seperti kita tahu, setiap trek dalam album merupakan pelaburan pihak label dan setiap lagu perlu ada kelebihan untuk diketengahkan kepada audiens.

Begitu pun, saya berasa sangat gembira kerana label menerima Tiada Akhir dengan baik. Mereka suka terhadap melodi lagu tersebut dan meminta saya untuk menyediakan terjemahan lagu itu dalam bahasa Inggeris. Lagu ini boleh dikatakan sama seperti lagu Penakut dan Cinta Sempurna yang pernah saya rakam dulu.

Selepas sekian lama berada di Amerika Syarikat, jika diberikan peluang, apakah pegangan atau nasihat untuk diri sendiri sewaktu album debut antarabangsa berkenaan dipasarkan?

Dahulu Yuna merupakan seorang wanita yang pemalu dan berasakan kehidupannya di Los Angeles, Amerika Syarikat sangat menggerunkan. Apa yang boleh saya nasihatkan pada Yuna yang dahulu adalah jangan takut mengambil risiko untuk mencuba sesuatu yang berlainan.

Mungkin dahulu saya takut untuk bekerjasama dengan penyanyi rap kerana bimbangkan pandangan orang. Sehinggalah 10 tahun kemudian, baru saya beranikan diri untuk bertanya. Jika saya berani pada ketika itu, mungkin saya telah meraih lebih banyak kejayaan di luar negara.

Menerusi album terbaharu, Rouge, Yuna merealisasikan impiannya untuk berkolaborasi dengan nama-nama besar dalam industri muzik antarabangsa dan mengetengahkan akar budaya Malaysia di persada dunia.

0 1020

Betulkah anak yang dilahirkan oleh Rihana adalah anak dari benih Sultan Kelantan Muhammad V sendiri? ini yang menjadi tanda tanya dan menyebabkan penceraian mereka.

Status anak yang dilahirkan Rihana Oksana Petra antara punca Sultan Muhammad V menceraikan ratu cantik Rusia dengan talak tiga, kata peguam Sultan Kelantan.

Koh Tien Hua berkata tiada bukti kukuh menunjukkan baginda bapa biologi kepada anak yang lahir pada Mei lalu sebelum mereka bercerai, lapor Straits Times.

“Tiada bukti kukuh yang menunjukkan baginda adalah bapa biologi anak tersebut,” katanya.

Rihana, nama asal Oksana Voevodina, 27, diceraikan kira-kira sebulan selepas beliau melahirkan anak lelaki di Moscow yang dinamai Tengku Ismail Leon Petra.

Mereka berkahwin pada Jun tahun lepas di Barvikha, terletak di barat Moscow.

0 703

 

“Gugur jantung apabila diberitahu saya kini dikategorikan sebagai golongan asnaf,” luah penyanyi Shima berkenaan status kehidupannya sekarang.

Shima atau nama sebenarnya, Ku Nazhatul Shima Ku Kamarazzaman, 50, berkata, perkara itu dimaklumkan oleh pegawai Lembaga Zakat Selangor (LZS) yang mengunjungi kediamannya hari ini.

“Malah mereka memohon maaf kepada saya sebelum menyebut perkataan ini.

“Mereka juga berjanji akan buat sedaya upaya dan tengok apa yang LZS boleh bantu saya.

“Tak dinafikan hiba juga mendengarnya tapi apa nak buat kerana ini kenyataan yang perlu saya terima,” katanya.

Penyanyi yang popular menerusi lagu Teringin dan Setelah Aku Kau Miliki itu mengakui suatu ketika dahulu kehidupannya agak mewah.

“Memanglah dulu saya dijulang dan undangan persembahan pula tak putus diterima.

“Tapi sekarang saya terima hakikat sedang susah. Tak perlu saya ego nak menafikan perkara ini kerana ia ujian Allah.

“Saya tak pernah minta apa-apa daripada masyarakat. Tapi peluang tak diberikan untuk mencari rezeki. Malah persembahan yang bayar murah pun saya pergi,” katanya.

Menurutnya, dia juga sudah lama tidak muncul dengan lagu terbaru, manakala penganjur pula lebih cenderung mengundang artis baru untuk membuat persembahan.

“Cuma lagu lama saya kerap dimainkan di radio tapi hasil royalti yang dapat bukanlah banyak sangat,” katanya.

Shima yang popular pada pertengahan 1990-an sudah lama menderita sakit saraf serta sakit belakang dan mendapatkan rawatan secara berkala di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), Kuala Lumpur.

Terbaru, dia juga mengalami sakit lemah pundi kencing dan perlu menggunakan lampin pakai buang untuk mengatasi masalah itu.

“Makin lama kehidupan makin sukar kerana masalah sakit belakang semakin serius membuatkan saya terpaksa berehat seketika daripada berniaga.

“Untuk sembuh memang mustahil dan kalau buat pembedahan risikonya 50:50. Duit pun banyak keluar. Saya perlukan sekurang-kurangnya RM600 sebulan untuk tujuan perubatan, manakala sewa rumah pula RM600.

“Wang simpanan saya ketika berniaga terpaksa dikeluarkan untuk tujuan perubatan dan lain-lain kegunaan,” katanya.

Shima turut berhasrat untuk mendapatkan rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) dan berharap ada mana-mana pihak tampil membantunya.

Sementara itu penderitaan Shima mendapat perhatian Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong yang mengunjunginya hari ini.

Elizabeth berkata, pihaknya terpanggil untuk membantu meringankan penderitaan yang ditanggung Shima.

“Saya menghulurkan sumbangan peribadi dan peruntukan sebagai ADUN buatnya.

“Selain itu, saya dengan bantuan ahli majlis di sini akan cuba cari lokasi yang sesuai untuk berniaga kerana lokasi sedia ada tidak mempunyai lesen.

“Saya harap peminat dapat bantu Shima. Dia pernah menghiburkan serta menggembirakan peminat dan bantuan sewajarnya perlu diberikan terhadapnya,” katanya.

1 1572

Of all the things that must be done when you have a website, it can be hard to figure out web hosting. Web hosting can be confusing if you don’t know what you’re looking for and what your needs are. This article can help you sort through all the choices so you can make the best decision for your website.

You can almost always save money on your web hosting by paying in advance. Discounts for multi-month and yearly packages are common. However, you don’t want to lock in with an unreliable host. Try out a new host for a month or two before you lock in a long-term commitment, and check out the cancellation and refund policy beforehand.

Be sure to back up your website and information to your computer as often as you can. Your host may not back up your site so if they experience extensive technical difficulties or are even shut down for good, your site will practically be gone forever and you will have to start anew.

Find out if your web host service supports videos. Videos take a lot of storing space and bandwidth, and you might have to spend a lot for a plan that supports videos. You can save money by uploading your videos to YouTube for free and embedding them on your website.

Make a priority list before shopping for a web host. Determine your needs and desires in advance and check how well each potential web host meets those needs. Making this type of list will help you avoid making a decision based solely on one factor, such as price, rather than finding the best deal for your needs.

Before choosing a web host provider, check to see how fast files can be uploaded or downloaded from their server. If this information is not readily available from them directly, use a “website speed test” service who can run a test for you. Realize, however, that accuracy varies and can be different depending on the time of day.

You should look for a web host that offers a good FTP application. An FTP software allows you to upload new content to your site quickly and safely. If you have to go to your host’s site and log in to upload new content, you are losing a lot of time.

Make sure that you understand the difference between managed and un-managed web hosting. Those that are managed can be invaluable to you if you are not an expert yourself on the intricacies of maintaining a website. You will want to choose a managed one who has excellent availability of technical support teams.

Redundancy, redundancy, redundancy. This is a factor you should consider in a quality web host. With your valuable information and business demanding consistent uptime and stability, it is crucial that your host has some level of redundancy in place, such as power, data and even environmental protections. You need to have a good idea of how your investment is being protected.

Redundancy, redundancy, redundancy. This is a factor you should consider in a quality web host. With your valuable information and business demanding consistent uptime and stability, it is crucial that your host has some level of redundancy in place, such as power, data and even environmental protections. You need to have a good idea of how your investment is being protected.

Hopefully the suggestions of this article have cleared up any confusion you may have had about obtaining the best web host for your needs. Considering how important this is to keep your website up and running, you really need to devote the necessary time and effort to finding the right one.

I currently subscribe to cloud hosting which is more stable and reliable. Click here to know more about cloud hosting. http://rocksoft.com.my/aff.php?aff=385

idc

1 1247

Perlawanan penuh mendebarkan. Macam tengok cerita hindustan. Ada sedih, ada benci, ada suka, ada duka.. haha.. tu la org panggil football passion. penuh dengan drama.Kelantan hampir-hampir kalah apabila telah ketinggalan 3 – 2 .. tetapi hasil kerja keras dan semangat berpasukan yang tinggi, Kelantan telah memenangi perlawanan 1 September 2012 dengan 4 berbalas 3. Tahniah untuk pasukan Kelantan.

 

 

Siputhijau – walaupun aku bukan org Kelantan, tetapi pasukan kelantan tetap menjadi pasukan pilihan dihatiku..


0 1235

 

Perlawanan yang dinantikan oleh penyokong Kelantan. ATM akan bertandang ke Stadium Mohamad ke-IV, yang semestinya seperti berada di suasana perlawanan akhir Piala Malaysia. Stadium Kelantan akan penuh dengan penyokong fanatik mereka. Sebelum ini perlawanan di Stadium Selayang, kedua-dua pasukan hanya mampu berkongsi mata apabila perlawanan berkesudahan 1 sama. Kelantan sangat memerlukan kemenangan pada perlawanan ini bagi menempatkan pasukan kelantan sekurang-kurangnya tempat ke dua kumpulan B. ATM jika mereka menang pada perlawanan 1 September 2012 ini, terus melayakkan mereka ke peringkat suku akhir. Diharapkan Mat yo, Piya, Indra Putra, Daudsu, Farhan dan Gadar bermain dalam prestasi sebenar.

 

 







Siputhijau – perlawanan yg ditunggu-tunggu. akan cuba update jika ada saluran streaming lain.
Saluran Streaming seperti berikut ;

0 1014

Perlawanan Kumpulan A ini menemukan Johor FC vs Selangor PKNS. Selangor PKNS pasti ingin memastikan kemenangan pada perlawanan ini untuk memberi sedikit harapan layak bersaing dalam Piala Malaysia 2012. Selangor PKNS masih tidak memenangi sebarang perlawanan dari 3 perlawanan terdahulu. Manakala Johor FC perlukan kemenangan untuk memastikan peluang mereka terus layak ke peringkat seterusnya.

Jangan lepaskan saksikan perlawanan ini . Link streaming Johor FC vs Selangor PKNS Klik disini.

Siputhijau – RTM TV1 terbaik streaming di Malaysia. Negara lain semua channel boleh streaming.

0 1040

Hari ini 1 September 2012 akan berlangsung perlawanan ke 4 Piala Malaysia 2012.

Berikut adalah jadual perlawanan pada minggu ini ;

 

Lions XII FC 19:45 Johor
Sarawak 20:15 Pahang
Johor FC 20:45 Selangor PKNS
Kelantan 20:45 ATM
Terengganu 20:45 Kedah
Perak 20:45 Negri Sembilan
Sime Darby 20:45 Felda United FC
Selangor 20:45 Terengganu T-Team

 

Siputhijau – Perlawanan yg aku nak tgk Kelantan vs ATM, dua-dua team ada pemain STAR ..

2 1867

Jenuh cari dalam internet untuk beli nama domain yang murah. Banyak company besar yang ada jual nama domain ni di internet. Tapi yang aku nak highlight kan kat sini website yang sediakan perkhidmatan jual nama domain yang agak murah dari syarikat lain. Biasanya kita lihat nama domain .com dijual dengan harga RM35 atau paling murah pun RM30 .. tapi di kelabreseller.com domain .com tersebut dijual dengan harga RM29 sahaja. Domain name ini dijual dengan harga paling murah di Malaysia.

 

Siputhijau – Cara bayaran adalah melalui kad kredit paypal. Mudah dan cepat. Boleh try. nanti aku akan updatekan anda langkah-langkah cara belian domain di kelabreseller.com ni.

0 1434

 

Perlawanan yang ditunggu-tunggu oleh peminat bola sepak Perak dan Felda United. Perak bersama dengan jurulatih baru dari Korea Selatan, Jang Jung menjanjikan perlawanan menghiburkan dan berhasrat untuk memenangi perlawanan kali ini. Sebelum ini, Perak hanya mampu seri apabila bertandang ke Sarawak.

Senarai link streaming Perlawanan Perak vs Felda United 25 Ogos 2012 ;

link 1 TV1

0 1166

Perlawanan ke 2 untuk semua pasukan Piala Malaysia berlangsung hari ni 25/08/2012. Pasukan gergasi seperti Selangor, Negeri 9 dan Kelantan pasti akan berusaha keras untuk memastikan kemenangan mereka setelah keputusan tidak memberangsangkan pada perlawanan sebelum ini.

Jadual Perlawanan tertera dibawah;

Siputhijau – Jom pakat pegi stadium terdekat.. teman nengok di stadium astro aje.. hehe

Latest Articles

0 107
Rizman dan Nurida selamat bergelar suami isteri hari ini. Pereka fesyen terkenal tanah air, Rizman Nordin menamatkan zaman bujangnya bersama pasangan, Nurida Suraya dalam sebuah...