Tempat makan best di cherating

Cherating terkenal dengan makanan-makanan yang menarik perhatian masyarakat mahupun pelancong.

Masa perjalanan:

– Dari KL dgn Lebuhraya Pantai Timur ke exit jabor (tganu) tu dlm 3-4 jam… 
– dari exit jabor tu tak jauh dalam 20-30 minit je sampai ke cherating…. 
– dari cherating pulak 20-30 minit ke kemaman

 

Salam sejahtera saya ucapkan. harini saya nak cerita tentang makan di Cherating. so agenda utama selain tidur dan lepak dalam bilik adalah makan..kenyang perut makan breakfast yang pelbagai..malam ngan tengah hari pun perut tetap diisi dengan makanan menarik di Cherating..

 

1.warung awang ikan bakar.

warung awang ikan bakar ini memang terkenal dengan ikan bakar dia. sesiapa yang pergi cherating kalau tak singgah ke sini tak puas la bercuti.

selain ikan bakar warung ini juga ada pelbagai makanan seafood dan pelbagai lagi.

WAIB

 

IMG_8867.JPG2

IMG_6760

IMG_7022

2.Warung Pok Su & Mok Su di Peramu

warung ini terkenal dengan seafood disaluti tepung dan digoreng rangup. daripada ikan, ketam ,sotong dan macam macam lagi. selain itu warung ini juga terkenal dengan satar dan otak otak.

P1000611

P1000768_zpsda518738

P1000605_zpsa49df814

3.warung aziz satar

warung aziz satar ini jauh sedikit dari cherating. rugi kalau tak singgah, kalau dah habis bercuti nak balik ke halaman singgah lah di warung aziz satar. warung aziz satar terkenal dengan satar, otak otak, pulut, keropok lekor dan macam macam ada.

IMG_0781

IMG_0788

IMG_0786

IMG_0787

rugi tak cuba makanan makanan pantai timur ni. alang alang bercuti tu terus je singgah mana mana warung di atas tadi. sekian dari saya AMIN :).

 

Apa lagi jom gi booking hotel sekitar cherating. Diskaun serendah 70% jika tempah melalui link saya ni.. Jika x tau cara booking boleh rujuk artikel cara buat booking

agodabanner

Owner inter4web.com. Online Businessman.

SIMILAR ARTICLES

NO COMMENTS

Leave a Reply

CommentLuv badge