Pau Melayu Tanjung Malim dah Kena Beratur kalau nak beli pau situ. Terletak berhadapan bangunan telekom tanjung malim tengah bandar tanjung malim. Hanya dengan dengan berbasikal beca yang agak antik dah.. berpayung besar saiz gerai.. pakcik tu pun dah nampak agak tua juga .. tapi pengunjung dia agak ramai sekarang.. tahniah.. dulu saya nak beli pau situ, senang aje, parking kat tempat tunggu bas tu dan beli terus..

telekom-tanjung-malim
Terletak depan ibusawat telefon Tanjong Malim
kueh-pau-tanjung-malim
Dulu tidak ramai pun.. senang aje nak beli.. pakcik tu seorang aje situ.. xde pembantu..

Setelah TV3 buat siaran berkaitan daerah baru Perak, daerah Mualim, TV3 ada buat laporan berkaitan Tanjung Malim termasuklah kedai Kueh Pau Melayu tanjung Malim ni..  ok kat bawah ni ni ada skit sedutan Majalah 3.

Lepas tu.. segalanya dah berubah dah.. pakcik Kueh Pau tu mungkin dah bertukar wajah sekarang. Mungkin Pakcik tu penat dah skit sebab orang beratur panjang tak sempat nak berehat.. tapi mungkin seronok la kot sebab hari-hari stok abis.

 

img_1581
img_1577

NO COMMENTS

Leave a Reply